Vad fort det gamla tog slut och livet började

Jag har blivit mamma igen! :) Till en livs levande liten mysig tjej som kom den 9 mars. Jag tittar fortfarande på henne och undrar var hon kom ifrån. Hela graviditeten känns som en dröm, jag har svårt att känna hur sparkarna i magen kändes och hur det var att bära omkring på magen med en 5 kg stor liten tjej inuti. Det tog slut på ett kick, hela graviditeten och all väntan. Plötsligt låg hon bara där på min mage och borrade ner sitt ansikte i min hud. Det går inte att beskriva hur det var, hur overkligt allt har känts. Vår lilla ängel har fått en lillasyster som heter Saga och hon är lik sin storasyster och världens finaste så klart.
Om några dagar blir hon en månad, dagarna går så fort fastän det känns som om jag bara ammar, byter blöjor och går på promenad. Det har gått för lätt på nåt sätt och det har varit kul att få lära känna min lilla skrutta. Otäcka blöjeksem är det som vi sliter med och lider med henne för att vi inte får bukt med dom trots olika idéer från BVC. Någon som har lyckats bra? Det senaste vi provar nu är Daktacort, ett kortison med svampdödande medel men det verkar inte heller bli så bra, snarare värre. Annars har jag köpt alla receptfria salvor på apoteket som jag har hittat. Nu vaknar hon efter promenaden, dags att amma. :)

Kommentarer
Postat av: Camilla/ Ayla-FL

Ett stort grattis till er! Vilken liten guldklimp, jag är så glad för er skull.

Ta hand om er.



Kram kram

2010-04-07 @ 13:22:33
Postat av: Mia

Hon är underbar! Massor av grattis till er och storasyster.

Hur stor var hon när hon föddes?



/Mia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback