Solen skiner...

...man kan inte vara annat än glad när man får gå till jobbet i ballerinaskor. :)

Det ska bli så skönt med en ledig fredag. Arbete i trädgården är planerat. Gjuta fast ny brevlåda och fortsätta rensa rabatter. På söndag kommer en festlig kvinna och beskär våra äppelträd samt ger T en snabbkurs i beskärning. 

Jag tyckte förut att rådjur var himla fina men har fått lära mig att de är ulvar i fårakläder sen jag blev med trädgård. När vi kom hem från semestern hade tulpanerna kommit upp i rabatten. Kvar var dock bara söndertuggade blad och nåt halvt skaft. De jäklarna hade även tuggat på vår svartvinbärsbuske som vi klippte ner i höstas för att den ska ta sig. De hade skalat av alla nya skott. Grrrrrrrr...jag förstår att Runar sköt en genom sovrumsfönstret. Jag har god lust själv.

Annat som händer i trädgården är att vi har fått hallonskott av en vän som vi kikar på dagligen (hallonskotten alltså). De ser ut att börja trivas hos oss. T har i år rensat bland jordgubbsplantorna (vilket ingen av oss iddes förra året), förhoppningsvis med gott resultat.

På lördag kommer mamma och då ska vi gå på Operan och se Askungen. Tyvärr inte med Malena Ernman eftersom hon tydligen har bättre saker för sig, som att vara med i Melodifestivalsturné. Typiskt.

Ikväll blir det förresten grillning och Majbrasa hos goda vänner. Ha en härlig Valborg och Första maj!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback