Utmanad

Jag har blivit utmanad av min vän Tågmamman, så nu kör jag:

10 Första

Första bästa kompis - Victoria

Första bil - Min älskade Peugeot 207 XS Sport 1,6 HDi som jag sålde i höstas för att lämna plats till en kombi. Saknar dig så...

Första kärlek - Erik på dagis

Första husdjur - Vi hade alltid hästar och får när jag var barn. Räknas dom? Annars vår fina storpudel som flyttade hem till oss i åk 2. Tyvärr blev hon påkörd 4 år senare.

Första semester - Norge och Arvika otaliga gånger i min barndom, men första charter gick till Alcudia på Mallorca där jag upptäckte att det sved i ögonen när man badade i havet (och höll mig därför till poolen).

Första jobb -  Med riktigt lönebesked, Café Charm.

Första köpta skiva - Egenköpta var Depeche Mode "Violator".

Första piercing - Hål i öronen när jag var runt åtta.

Första konsert - Carola i Härnösand. Kommer inte ihåg mer än att vi var i nåt slags gigantisk partytält. Om det var bra? Fråga inte mig, men det var säkert oerhört stort för mig på den tiden.

8 senaste


Senaste alkoholdrycken - Rött vin, ekologiskt Rioja "Azabache"

Senaste bilfärd - I morse, blev skjutsad till T-banan.

Senaste filmen du såg - Liftarens guide till galaxen

Senast ringda telefonsamtal - Till sambon på jobbet.

Senaste bubbelbadet - I min senaste lägenhet. Har inget badkar nu, men längtar så tills vi har installerat ett i källarspat.

Senast spelade CD-skiva - Faktiskt Carolas "Sov på min arm". Tänker på min flicka när jag hör låten "Jag vill alltid älska".

Senaste gången du grät - Idag på jobbet när jag pratade med två fina kollegor om allt som hänt.

Senaste måltiden - Quorn med pasta, soltorkade tomater, spenat och paprika/chili créme fraiche.

6 har du någonsin

Dejtat en av dina bästa kompisar - Ja, det kan man nog säga.

Blivit arresterad - Nej, men däremot blivit utkastad från Crazy horse en gång. *Pinsamt* Kan ju ta hon SSU-ledaren i handen.

Blivit kär vid första ögonkastet - Jag kan faktiskt inte svara på om jag har det. Det brukar växa fram hos mig.

Fastnat med blicken i någons urringning - Det har hänt,

Sagt att du älskar någon utan att mena det - Nej det säger jag bara om jag verkligen menar det.

Busringt till någon - Ja i tonåren.

7 saker du har på dig

1. Mörkgrå strumpbyxor
2. Svart bomullstrosa
3. Grå folkloremönstrad kofta
4. Svart klänning
5. Svart BH
6. Grå tjockstrumpor
7. Mascara

6 saker du har gjort idag

1. Åkt tunnelbana.
2. Jobbat.
3. Varit hos terapeuten.
4. Ätit lunch.
5. Installerat spel på datorn.
6. Släppt in tekniker för att laga värmepannan.

5 favoritsaker utan rangordning

1. Vårt hus
2. Nintendo DS
3. Min japanska lykta
4. BÖCKER
5. Vår tempursäng

4 personer du kan berätta allt för

Min terapeut
De flesta av mina nära vänner
Min sambo

3 val

Blått eller rött? Blått

Sommar eller vinter? Åh jag kan inte välja. Så underbart skönt med sommar, men jag älskar snö, skidåkning och tända värmeljus.

Choklad eller chips? Choklad

2 saker att göra innan du dör

1. Bilda familj
2. Leva ett bra och lyckligt liv

1 sak du ångrar

Att jag inte gör något med mitt sjungande för närvarande. Ska snart och snart och snart....

4 personer du vill ska göra samma blogginlägg

Jag hoppar att utmana den här gången, men uppmanar den som vill att kopiera och lägga in i sin blogg.
Berätta det gärna i så fall så vi andra kan gå in och läsa. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback