Projektet startar

Projekt renovera källare har börjat nu, men själva byggandet sätter nog inte igång förrän tidigast april. Idag var en byggkille här och rekade och titta på rör, väggar och golv. Jag kände mig lite tafatt när han kom med bättre lösningar på saker som vi tänkt ut och tyckte lät jättebra. Haha, det är nog bra att det är proffs som ska göra det här. Min sambo är händig, men jag tror att det här blir honom övermäktigt. Såga upp betonggolv och lägga nya rör är nog inte riktigt hans femma. Jag längtar så tills att det där fina badkaret som jag (märk jag, sambon vill ha ett vräkigt bubbelbad, men det går jag inte med på) har tittat på kommer att stå där nere och vänta på mig. Jag saknar verkligen badkar och det här är ett vanligt badkar som är extra djupt så att man inte behöver varva vilken kroppsdel som ska ligga under vattnet. Man kan få champagnebubbel i rumpan om man vill men det kostar lite mer. Jag får väl se vad jag kan få igenom.

Jag får nog ta före och efter bilder och lägga ut här sen. För det kommer att bli STOR skillnad där nere. Inget är gjort i källaren sen 70-talet och vi tänker riva ut allt och göra om planlösningen. I det gigantiska s.k. "hobbyrummet" har vi en gräsligt ful grön vävtapet, den går inte ens att beskriva. Det kommer nog vara bra för oss att ha ett projekt att fokusera på tillsammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback