Detox 3:e dagen



Nu är jag och sambon inne på tredje dagens detox. :) Valet av kur landade på Holistics UltraDetox och UltraBalans. Känns bra att rena kroppen på gifter vilket gör att levern blir avlastad. Jag har hört tidigare att min kropp har svårt att bryta ned fetter och genom detoxen kan det bli lättare för kroppen att göra det samtidigt som den får lättare att ta upp de näringsämnen som finns i maten.

Kuren består av örter i form av kapslar och pulver. Pulvret är själva detoxen och består av 35 örter och om ni vill läsa vad de gör kan ni gå in på den här mannens
blogg. Han har kört hela kuren. Jag har lite svårt att dricka pulverdrycken, det är som att dricka sand ungefär och om man inte skyndar sig så expanderar den och då blir det som en gegga. Uurk. Efter tre dagar har det dock blivit lite lättare att dricka den. Kapslarna behandlar bland annat eventuella parasiter som man kan ha i kroppen. De består av 10 örter som samme man beskriver här. Vår målsättning är att köra kuren i tre veckor.

Jag har inte haft så många symtom, kanske på grund av att jag redan kör mycket kosttillskott. Har dock känt mig väldigt känslig igår och idag och det kan bero på gifterna som lämnar kroppen. Det kan iofs också bero på att jag hade min BF i måndags. Det kändes inte så mycket i måndags, men idag har jag tänkt på henne en hel del. Förresten så ska man absolut inte hålla på med det här om man är gravid eller ammar. Det är väldigt många örter man stoppar i sig. Sambon behöver gå på toaletten väldigt ofta, han behövde nog verkligen detoxa. :) All öl och skräpmat som han levde på innan han träffade mig, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback