Våga tro



Här är utlovad bild på min vackra lykta som jag fick i julklapp.

Igår kom vår fina präst, som begravde vår dotter, helt oväntat och knackade på. Hon hade med sig en cd till oss som innehöll sånger från ett par som också förlorat sitt barn. Väldigt vackra och tankfulla sånger. En text tilltalade mig särskilt så den vill jag dela med mig av.

"Det enda som jag har är min möjlighet att göra val
förblindad kan jag välja bitterhet
hålla famnen sluten, stänga hela livet ute
blunda inför varje möjlighet
ur förtvivlan, i förhoppning, till försoning

Våga tro det finns en vilja att förändra
Våga se finns en kraft som vill mig väl
Att våga känna finns en hand som bär mig framåt
Att våga tro, våga tro, att hoppas...."

(
http://www.svedbergengstrom.se)

Kommentarer
Postat av: Camilla / Ayla FL

Jättefin lykta och otroligt fin text.

Vilken gullig präst som oväntat kom förbi.

kram

2009-01-22 @ 20:08:16
Postat av: Tågmamman

Du är utmanad, kolla min blogg. Puss och kram

2009-01-26 @ 14:16:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback