2009 - Buffelns år

Skickar massor av varma tankar till min vän som också är änglamamma och som har "världens otur" just nu. Önskar att jag kunde ge dig all världens hopp istället... Kram

Vet ni om att vi går in i Jordbuffelns år enligt kinesisk tro den 26:e februari? Efter att ha befunnit oss i råttans år som är ett uppsluppet år då många tar stora risker, latar sig och lever livet (antagligen en av orsakerna till varför jag tycker att det föds så många barn i år, förutom min egen självömkan då förstås) går vi in i ett år av strävan och hårt arbete. Ni som är födda t.ex. 1961, 1973, 1997, 1985 och 1997 är bufflar. Bestämda, envisa och ambitiösa personer med mycket stark vilja. Stämmer det på någon av er? Det stämmer väldigt bra på min storebror i alla fall. De barn som föds i år kommer med hjälp av elementet jord bli beslutsamma, driftiga och tålmodiga. Under Buffelns år är det klokt att tänka på framtiden och arbeta för den, kanske stadga sig och bilda familj. Kanske dags att starta det där projektet som du har tänkt på så länge? Tydligen är det bara hårt arbete som kommer att belönas. Det kanske inte är konstigt att buffeln måste städa upp efter råttan i tider av ekonomisk kris och lågkonjuktur.

Själv är jag född i Hästens år och Buffelns år ska tydligen vara ett bra år för mig. Jag ska inte behöva oroa mig för pengar och en befordran är tydligen inom räckhåll. Dessutom är det ett bra år för hästen att gifta sig och skaffa barn. Elementet jord är också med mig då jag är jordhäst. Projekt renovera källare, ett till barn och eventuellt byta arbete är det jag har tänkt att jag ska göra i år. Det verkar ju som att jag är på rätt spår...

Nu när man kan se tillbaka på Råttans år är det intressant att se två utvecklingar. Råttans år är ett bra år för opportunistika politiker att framföra sitt budskap (Barack Obama) och frön kan sås som utvecklas till krig (Israels idioti). Enligt kinesisk tro ska kriget dock inte vara länge och det hoppas jag verkligen. Jag tycker att Israel har hamnat i någon slags förtid och jag är inte alls anhängare av deras sjuka kupp.

För er som tycker om kinesiska horoskop kan jag rekommendera en jättebra hemsida:
http://www.monika.nu/horoskop
Där kan du bl.a. läsa om hur du är som person med hjälp av både stjärntecken och kinesiskt år. Jag är en hästvädur och tycker det är intressant att det stämmer så bra på mig. Dessutom är min älskling en tigertvilling och precis som horoskopet säger är vi perfect match. :)

Kommentarer
Postat av: Erika

Var in och kollade mitt, Ps och Daisy horoskop. Det stämmer ju löjligt bra. Kan väl inte utläsa nån större verklighet än hos D, men det stod att i grund och botten vill hon bli bortskämd och hittills passar det sorgligt nog allt för bra. Uppfostran är redan svårt men kommer väl att bli värre...suck...

Kram

Ps - du fick hennes första sms och får hon välja lär det komma fler DS

2009-01-18 @ 09:21:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback