Snart 4 månader...

På tisdag är det fyra månader sedan jag födde min första fina lilla dotter. Tiden har gått så fort och jag trodde inte att den skulle göra det. Igår var jag in på Polarn o pyret och tittade på kläder för nyfödda. Det var en märklig känsla för det kändes inte som om jag "hade fått lov" att gå där och känna på alla små sparkdräkter och mössor. Jag köpte en vinterjacka för gravida där i höstas (som jag inte hann använda) och hade fått en bonuscheck som jag hittade igen häromdan. Den går ut på måndag så jag tänkte se om det var nånting jag vill ha där. Jag tittade lite på mammakläderna också och då kom expediten fram direkt och började prata om att dom här kläderna kan du ha när du har fått barnet också. Jag bara nickade och sa att det var ju bra. Sen gick jag därifrån och hade inte köpt nåt. Jag vet inte om jag vågar köpa ens en liten mössa. Det kanske inte blir som jag vill i alla fall.

Det är fortfarande folk som hör av sig och undrar om bebisen har kommit. Det blir märkligt tyst när jag svarar fastän jag säger att de inte ska känna sig dumma för att de inte visste om. Det går inte att skona människor i sånt här helt enkelt, då skulle jag ju behöva ljuga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback